Wanneer u uw kantoor gaat inrichten, thuis of op het werk, zijn er verschillende zaken waar u rekening mee moet houden. In deze blog leggen we uit wat de meest voorkomende fouten zijn bij het inrichten van de werkplek. Lees hem snel door en voorkom dat u met dezelfde problemen te maken krijgt.
Fouten bij het inrichten
Er zijn veel dingen waar u op moet letten wanneer u het kantoor in gaat richten. Gaat u bijvoorbeeld voor de laagste prijs of niet? Kiest u wel de juiste materialen? En let u wel op de kleine lettertjes met betrekking op de montage of de levering? Ferbox weet waar u tegenaan kunt lopen en helpt graag deze problemen te voorkomen. Veelgemaakte fouten bij het inrichten zijn namelijk:
- Niet op de kwaliteit letten
Dit heeft u vast wel vaker gehoord maar goedkoop is niet altijd het beste. Zeker voor kantoormeubilair is het belangrijk goed te investeren omdat de meubels een flink aantal jaar mee moeten gaan. Weeg de kosten daarom af tegen de verwachte levensduur van het bureau. Pakt u de goedkoopste en moet u binnen korte tijd een nieuwe aanschaffen, dan bent u wellicht nog duurder uit.
Bij Ferbox vindt u (tweedehands) kantoormeubilair van goede kwaliteit tegen een goede prijs. Denk aan refurbished stoelen en bureaus. Maar we hebben natuurlijk ook nieuwe meubels in ons assortiment.
- De verkeerde materialen kiezen
Bij het kiezen van meubilair kijkt u niet alleen naar de prijs, maar uiteraard ook naar het materiaal van het meubelstuk. Wanneer de stoelen bijvoorbeeld gemakkelijk schoongemaakt moeten kunnen worden, zijn materialen als polypropyleen en (kunst)leer handig. Zitten er veel koele materialen in het meubelstuk, zoals staal? Zorg dan voor een goede afwisseling met warme materialen, zoals stoffen.
- Niet letten op extra kosten
Lees altijd alle informatie die u krijgt goed door, bijvoorbeeld over de montage en de levering. Die kunnen soms namelijk zorgen voor extra onvoorziene kosten. Check of de bureaus en stoelen nog in elkaar moeten worden gezet, en zo ja: wie gaat dat dan doen? Ook inpakkosten, bezorgkosten of BTW kunnen nog op de prijs komen. Houd daar altijd rekening mee.
Bij Ferbox zijn we heel helder over de kosten. En heeft u toch een vraag? Neem dan gerust contact met ons op en dan helpen we u verder.
- Geen flexibele werkplekken maken
Zeker in de afgelopen coronatijd waarin niet iedereen elke dag op kantoor verschijnt, is het maken van flexplekken erg handig. Dit betekent dat elk bureau en elke bureaustoel geschikt moeten zijn voor alle leden van het team. Het bureau en de stoel moeten dus makkelijk in hoogte versteld kunnen worden en op andere manieren aangepast worden. Hier komt ook de term ergonomisch meubilair weer om de hoek kijken.
- Geen rekening houden met de groei van het bedrijf
Als bedrijf hoop je natuurlijk te groeien, en daar moet bij het kiezen van kantoormeubilair ook op ingespeeld worden. Deze behoort tot de veelgemaakte fouten bij het inrichten: geen rekening houden met de potentiële groei van de onderneming. Denk bijvoorbeeld aan de technologische ontwikkelingen: is er genoeg ruimte voor laptops en beeldschermen (op het bureau)?
En bewaar ook altijd de gegevens van de bestelling. Dat kan handig zijn voor later wanneer het bedrijf groeit. Zo wordt dezelfde stijl behouden omdat u nog precies weet wat u besteld heeft en waar u het meubilair besteld heeft.